Alla inlägg under december 2013

Jul

Av Emma Simonsson - 25 december 2013 00:54

Då var allt julbestyr överstökat och julafton avklarad. Alla julklappar hann hem i tid som tur var!

Efter torsdagens nattjobb sov jag på tok för länge på fredagen och hann inte med mycket innan jag bestämde mig lite hastigt och lustigt att börja dricka alkohol. Vilket jag ångrade i efterhand. Blev en kort förfest och sen en sväng på krogen. Som vanligt slutade det i ilska och kaos och jag stormade hem. Fy jag orkar inte mer!

Lördagen blev också en lång sängdag.. Hörde att telefonen lät, hörde att det plingade och knackade på dörren ett flertal gånger men orkade inte bry mig. Somnade bara om och föll in i drömmarnas värld igen. Kvällen räddades av Robin som kom på kaffesällskap, väldigt trevligt måste jag säga!


Måndagen gick i ett hela tiden, hade inte hunnit med något alls under helgen så hade alltså allt julbestyr kvar på måndagen och skulle börja jobba vid 15. Efter att inte ha kunnat sova mer än två timmar på natten för att jag var så stressad över hur jag skulle hinna med morgondagen så satte jag klockan på halv sju och släpade mig upp för att tvätta. Fortsatte dagen med att springa runt på stan som en idiot och skulle självklart till flera olika ställen och det var lika långa köer överallt. För att inte tala om posten när jag skulle hämta ut paket, helt sjukt vad mycket folk det kan vara på samma lilla yta. Enda stället det inte var mycket folk på var djuraffären. Maxi hade jag nog tagit på fredagen om jag vetat hur mycket folk det skulle vara. Men nu är det handlat iallafall och även alkoholen fixad till morgondagen. Tack snälla mamma som fixade mat så slapp jag det iallafall.


Nu sitter jag här efter en helt underbar dag med släkt och familj. Har fått så mycket fint och känns som det jag gav bort var uppskattat och det är nästan ännu bättre än att få saker själv. Fick bland annat min efterlängtade skinnjacka med päls, mina blå animo ridbyxor av den nya modellen, en dieselparfym, playboyklocka, onepiece och massa annat som jag önskat mig och behövde till lägenheten. En väldigt lyckad julafton med andra ord och vill tacka alla som gjort den till den bästa. Även er i stallet och tack för det jag fick där, superfin pajform och reflexer.

Mellan besöket hos farmor och farfar och mormor så hann jag med att åka förbi stallet och ge mina älskade hästar tårta, tror det var väldigt uppskattat. Mina enda riktiga vänner, helt sjukt vad djur kan betyda!


Efter denna helg har jag fått väldigt bekräftat att jag bara är någon som duger på fyllan, tydligen bara tillräckligt snygg då eller något. Har inte velat inse det förrän nu, har velat tro det bästa. Well, jag ger upp! 

Ikväll när jag kom hem insåg jag att det inte alls var vad jag ville, jag mår inte bra. Jag vill inte komma hem till en lägenhet, jag saknar familjen. Jag saknar att komma hem och mysa på julaftonskvällen. Det här känns inte alls bra!

Beslutsångest inför morgondagen och nyårsafton. Antingen går jag ut och riskerar en kväll med drama istället för en trevlig juldagskväll, eller så sitter jag hemma ensam. Känner mig faktiskt inte så pepp på något av det om jag ska vara ärlig, och i det här läget när jag bara har en enda att hitta på något med inser jag hur ensam jag egentligen är. Undrar och funderar över vad jag har gjort i livet medan alla andra skaffat vänner och umgängeskretsar?! 


Tack för en underbar julafton! OverandOut

       

Av Emma Simonsson - 18 december 2013 16:58

Då var nattveckan påbörjad nu, ska om några timmar bege mig till jobbet för den tredje natten. Börjar få lite panik över julklappar! Inser att jag inte köpt en enda julklapp och ekonomin krisar och jag får inte lön förrän dagen innan julafton, hur löser jag detta när jag vill skicka efter julklappar? Den här julen kommer bara bli fel känner jag. Ser knappt fram emot det. Jag vill ju kunna ge alla det dom verkligen vill ha men istället kommer jag sitta där och bara ha köpt något billigt skit för att jag inte har råd. Ibland undrar jag om hästarna verkligen är värda att må så här dåligt över ibland. När jag inte ens har råd att köpa julklappar och pratar med alla andra på jobbet som har värsta planerna på vad dom ska köpa.

Blev hästledig idag så ligger nu i soffan och degar och ska nog inte göra så mycket mer än det innan jobbet. Möjligen en dusch, börjar känna mig äcklig nu efter ett varmt pass på jobbet inatt. 


Har haft ständig huvudärk nu hur länge som helst, vet inte vad jag ska göra åt det. Orkar inte leva med det längre, jag blir trött av värken och vill bara sova. Får boka en läkartid till efter nyår någon gång och göra ett nytt försök, samt gå till optikern och införskaffa ett par nya glasögon.


Allt som är trasigt går inte att laga och allt som har rasat går inte att bygga upp..

Av Emma Simonsson - 15 december 2013 22:12

Tog ledigt från jobbet fredag-söndag och begav mig ner till Skåne med mamma och Grållis. Tillbringade fredagen med en lång bilresa och träning med Grållan och en av Nettans hästar när jag kom ner. Lördagen bar det iväg på tävling i Åstorp. Två ner i 1.20 för att jag redan då var så nervös inför debuten i 1.30m Dock hade jag inget att vara nervös för då vi red in en nolla och jag är riktigt nöjd med rundan, min fina lilla Grå. På kvällen åkte vi in till Malmö och åt middag hos Nettans bror, hade väldigt trevligt trots att jag var chauffören   

Även söndagen tillbringades på tävlingsplatsen där vi red in ännu en nolla. Underbara häst!


Nu efter en lång hemresa sitter jag i soffan med massa gott och tänkte sätta igång en film att somna till. Imorgon börjar ännu en jobbvecka, trots att jag egentligen är helledig. Men vad gör det med lite övertid?! Bra betalt och skönt att inte bara sitta hemma och glo då min lilla häst ska ha vintervila ett par veckor nu.

Nähe, det var allt för denna gång.

Take Care!

Av Emma Simonsson - 13 december 2013 01:10

Min lediga onsdag tillbringde jag i sängen och i Kalmar. Skulle ha gått upp tidigt och fixat stallet och sen åkt hem, städat, åkt till Kalmar och hunnit med massa. Istället vaknade jag upp när klockan ringde av att jag var dyngsur av svett samtidigt som jag frös som fan. Huvudet dunkade, halsen gjorde ont och näsan rann. En sån där underbar morgon som man bara längtar efter! Somnade iallafall om och lyckades tvinga mig ur sängen efter tolv någon gång. Gjorde en kraftansträngning och storstädade lägenheten med hjälp av Peach som dock mest var i vägen haha. Busade lika mycket med henne som jag städade tror jag. Bästa mamma tog hand om mina hästar så vi skulle hinna en sväng till Kalmar också. Där gjorde jag av med alldeles för mycket pengar som jag egentligen inte hade, men fick med mig en superfin gran med massa fint pynt och lite annat smått och gott till lägenheten så nu är jag snart helt nöjd och färdig med inredningen, efter ett halvår haha. Bättre sent än aldrig!


Efter jobbet idag avslutade jag med ett par timmars övertid på ett möte, som faktiskt var riktigt bra måste jag säga. Kändes verkligen som vi skulle kunna få ut något av allt om alla bara tänker till, vi kan om vi vill ;)

Red en halvt galen Grålla idag i en timme, men tusan så fin hon var på slutet. Tackar Sylve för alla bra tips, det är det jag har i huvudet när jag rider nu. Har även skrittat min Red för första gången på evigheter, ville knappt sitta av trots att jag hade ridit runt i typ en timme i ridhuset haha. Brukar inte vara det roligaste att skritta runt där inne men det här var nog fan det bästa på länge!


Nähe, nu tar jag och mitt sällskap och kryper ner i sängen. Blir en lång dag imorgon med resa ner till Skåne och träning där nere för att sen gå upp tidigt på lördagen och åka och debutera 1.30m med Grållis :)

Natti //


   

Lyckades inte minska ner bilderna, men här är min vita gran med rosa iallafall ;)


Av Emma Simonsson - 10 december 2013 23:40

Gosh vad mycket som har hänt sista dagarna, har haft fullt upp och inte alls hunnit med det här med bloggen. Lördagen tillbringade jag hemma med katterna och senare på kvällen tog jag mig en krogrunda. Kan tala om att det var riktigt länge sen jag hade så roligt som i lördags natt, trots att det inte var så många timmar då jag hade lite svårt att slita mig från katterna, så blev ingen lång förfest innan det var dags för krogen. Men jag hade nästab glömt hur roligt man kunde ha ute, inget drama, inget bråk, BARA sjukt jävla roligt! Sånna kvällar ska jag se till att få fler av, kände verkligen att jag behövde det. 

I söndags var det luciashow på ORK och jag trot publiken var nöd, men min stolliga häst var mer uppe i luften än på marken så det blev inte mycket till spegelhoppning då jag kom efter hela tiden men roligt var det! Träffade en gammal vän på kvällen som kom hem till mig helt från ingenstans, har inte umgåtts på tre år kom vi fram till så måste säga att det var väldigt trevligt att se honom igen. Senare på kvällen gav jag och Emma oss ut på äventyr med hennes Volvo och gjorde vinterns första dikesdykning haha. Sjukt roligt även det. Så för att kortfatta helgen, en jävligt bra helg!


Nu har jag mest sovit och jobbat två dagar och lekt apport med katterna haha. Dom är så sjukt söta, tror dom skulle ha varit födda till hundar båda två ;) Lär nog ha träningsvärk imorgon efter dagens arbetspass, legat uppe över pressen och styrt och skitat ner mig. Men som vanligt, roligt att lära sig något nytt! Så nu kan jag det också :)


Jag vill inget hellre än att få må bra igen. Varje dag är för tillfället en kamp att ta sig ur sängen. Jag har ständig huvudvärk och blir trött av verken. Känner inte ens för att åka till mina älskade hästar. Och enligt läkarna har jag inte tillräckligt ont för att få ut starkare tabletter, jag orkar inte! Håller bara tummarna att jag imorgon ska få en dag utan värk så jag kan följa med mamma och mormor till Kalmar, behöver införskaffa lite småsaker till lägenheten och även julpynt och en julgran.


Sleep Tight //

Av Emma Simonsson - 7 december 2013 17:40

Jaha, här om natten var det total storm ute och jag var livrädd att det skulle bli strömavbrott så jag kunde inte sova utan satt uppe och tittade på tv till sent på natten. Tog mig därför sovmorgon innan jag åkte och tittade på två underbara katter som nu har flyttat hem till mig. Så himla fina och lugna! Dom betedde sig som dom bott hos mig länge redan när dom kom innanför dörren. Gick ett varv och kollade läget och sen var båda två keliga och helt som vanligt, inte alls oroliga som jag hade förväntat mig att dom skulle vara i början. Har redan skämt bort dom med en stor klätterställning och köpt massa olika godis. Återstår att se vad dom gillar av det, än så länge har Whiskas varit favoriten. Underbart med sällskap i lägenheten :)


Idag har jag även varit nere på genrep med Grållan inför luciashowen imorgon, det kan bli spännande haha. Grållan har nu vilat i tre dagar för att hon blev vaccinerad så från det och sen gå ner och hoppa idag var en upplevelse. Hon for i luften när dom startade musiken och bockade efter en del hinder och for iväg när vi mötte Amanda med häst, galenpanna! Bäst för henne att hon lugnar ner sig till imorgon!


Nu står det lite disk och väntar på mig samt lite städning här hemma så här en lördagskväll, detta får avslutas med en lång dusch. 


 

Peach kollar in nya klätterställingen ;)


Travis fann sin plats med en gång i fönstret :)  

Av Emma Simonsson - 5 december 2013 00:17

Dags att börja blogga lite igen.. Kanske lite mer seriöst, mest för att få skriva av mig då mitt liv verkligen har trasslat ihop sig nu. Inget går riktigt min väg. Så det här inlägget får bli en liten uppdatering på vad som har hänt sen i somras.


Just för tillfället är det så mycket som snurrar i min hjärna så vet verken in eller ut. Det har hänt så mycket och vart så mycket känslor sista tiden att jag inte vet vad jag ska göra. Det enda jag vet är att det inte kan fortsättta så här. Jag hade någon i mitt liv som jag älskade, över allt annat. Men som jag såg till försvann på grund av min osäkerhet och rädsla. Rädslan jag har nu är att jag inte vet om jag kunner komma över det som hänt för att starta på nytt eller om det tar slut här. Ingen av oss vet och det tar upp mycket plats i min hjärna att inte veta. En del av mig vill stanna och en del av mig vill fly. Tiden får avgöra. Samtidigt vill jag satsa på något annat, men det känns fel men ändå rätt. Knepigt!

I somras välkomnade jag min älskade lilla Grålla till stallet. Hon har bara fortsatt att leverera med felfria rundor enda sen jag fick henne, så om 1,5v debuterar vi 1.30m och går det bra ska vi satsa på Falsterbos 7års championat till sommaren, skulle vara så himla häftigt att komma dit :)

Min älskade Red är än en gång halt och på ATG sa dom att det kunde vara en fraktur men enligt Staffan nere i kåne såg det inte ut så. Så imorgon åker mama ner med honom till Staffan för att se vad det kan vara som gör min älskling så halt. Hemskt att se honom ha så ont och inte kunna göra något. Håller alla tummar jag har för att det ska gå bra! Vet helt ärligt inte om jag skulle kunna fortsätta med hästar om inte han fick stå vid mina sida och vara med mig i mina framgångar.


Har haft en allt annat än händelselös dag på jobbet idag och lärt mig nya saker, så himla roligt! Jag är så tacksam över mitt arbete. När jag är så här nere så finns det inget bättre än att komma till jobbet och bara koppla bort allt. Två eftermiddagar kvar nu för denna vecka sen ett par dagar ledigt innan långveckan följt av en helledig vecka om jag inte får jobba lite övertid.

På fredag åker jag och hälsar på två katter som förhoppningsvis ska få flytta hem till mig, skulle vara så mysigt att få lite sällskap! Ska bli så spännande och hoppas att matten till dom godkänner mig :)


Och så till det sista, det är snart julafton och jag har ingen aning om vad jag sa köpa till någon i julklapp. Har väl en sak lite i tanke till mina föräldrar men det beror på lönen nästa månad. Måste också införskaffa mig en gran! En vit ska det vara med rosa pynt ^^


Well, det var allt för denna gång. Jag fortsätter kämpa för att få må bra och just nu gör jag det genom att vara mycket ensam eller bara hemma hos mina föräldrar.

Sleep Tight!


 

Juste! Jag saknar mitt långa hår och min septum!

Nästa projekt blir nog dreads och en näsring :)

Presentation


Följ mitt liv i texter!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards