Direktlänk till inlägg 2 januari 2014

Life

Av Emma Simonsson - 2 januari 2014 12:38

Då var vi inne på det nya året som hittills bara har visat en dålig sida. Nyårsafton gick jag bara en trappa upp och hade trevligt och blev bjuden på god mat så det tackar jag för. Tyvärr satte min huvudvärk stopp för resten av kvällen så gick hem efter tolvslaget, plus att min telefon hade varit ovanligt tyst och jag hade hemska tankar som tyvärr besannades när jag fick ett telefonsamtal. Hela morgonen igår bestod av tårar, lögner och sorg. På kvällen kom det fram ännu mer skit och helt ärligt har jag nog aldrig känt mig så här dålig, jag var aldrig tillräcklig, då hade det  bara funnits jag i tankarna men nu kretsade tankarna kring massa andra också. Sista tiden när jag har varit helt inställd på att hitta tillit och lita på varje ord och nu när jag har känt att jag vill inte ens ha kontakt med andra, jag vill bara ha en. Ja vad händer då? Det är jag som står där och blir sårad för jag får skiten jag har gjort för länge sen kastat tillbaka på mig. Du säger inte att du älskar någon och sen vill ragga på massa andra och ha andra hos sig, då är det något som inte stämmer. Något som saknas hos mig. Skulle kunna skriva en hel uppsats om mina känslor just nu känner jag för jag är så ledsen, nere och besviken. Jag vill bara skrika ut allt hat jag känner samtidigt som jag är så ledsen och känner så mycket kärlek.


Jag har ingen aning om hur jag ska ta mig ur detta, men förr eller senare ska jag lyckas bygga upp mig själv igen. När jag träffade denna person lovade jag mig själv att nu är det dags att börja lita på någon igen, ge honom en chans. Nu är jag längre ner än vad jag var sist och jag kommer behöva en lång lång tid på mig innan jag kan börja lita på någon igen. Även en lång tid innan jag inser att jag duger som jag är. För efter igår försvann allt, jag hatar mig själv för att jag inte är som någon av dom andra. Jag önskar att jag var mer intressant. Att jag var mer som hon som fick nyårskyssen, att jag var mer som hon som du bjöd hit, att jag var mer som hon du försöker få tag, eller bara att jag blev omtyckt för den jag är... Jag vet inte! Önskar att alla ord du sagt till alla andra hade sagts till mig istället, men jag kan inte styra ditt liv och din vilja. En dag hoppas jag att du blir lycklig med någon av dessa som tydligen betydde så mycket att prata med så att det var värt att förlora mig...


Dags att ta tag i livet denna dagen också, stänga av hjärnkontoret och åka till stallet och sen vidare mot Kalmar för att lämna tillbaka lite kläder. Take care!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Simonsson - 17 augusti 2014 21:27

Söndag kväll och jag ligger nerbäddad i soffan under ett täcke och allt känns ganska bra  på något sätt. Efter en riktig skitvecka, när jag inte ens tog mig till jobbet, så har den här helgen fått mig att tänka på mycket annat. Jag har sett saker ur ...

.

Av Emma Simonsson - 7 augusti 2014 14:38

Ibland önskar jag att jag kunde stänga av hjärnkontoret en stund. Ena sekunden känns det som att jag skulle kunna sätta mig ner och bryta ihop över allt som snurrar och andra sekunden kan jag bara skratta åt mig själv. Just nu står jag i en trevägsko...

Av Emma Simonsson - 29 juli 2014 15:48

Kände väl att det var dags att skriva av sig lite nu igen. Kan väl säga att dom sista ca 3-4 veckorna har varit ganska händelserika och det är mycket som snurrat i huvudet, som vanligt iofs ;) För ett par veckor sen i samband med en storstädning av l...

Av Emma Simonsson - 12 juni 2014 21:39

Då var den härliga veckan på sweden rock festival över och jag börjar precis bli levande efter äventyret. Tänkte göra en snabb uppdatering om hur veckan har varit. Det har hänt så sjukt mycket så kommer inte ens få med hälften.   Tisdag: Efter my...

Av Emma Simonsson - 27 maj 2014 00:21

Länge sen jag var här nu, igen. Men faktiskt att jag känner för att skriva lite positivt för en gångs skull. Börjar komma underfund med det här som ska kallas livet, börjar inse vad det handlar om. Jag har sista månaderna träffat underbara människor ...

Presentation


Följ mitt liv i texter!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards