Alla inlägg under maj 2014

Av Emma Simonsson - 27 maj 2014 00:21

Länge sen jag var här nu, igen. Men faktiskt att jag känner för att skriva lite positivt för en gångs skull. Börjar komma underfund med det här som ska kallas livet, börjar inse vad det handlar om. Jag har sista månaderna träffat underbara människor att umgås med, som alla betyder massor för mig. Inte minst Hanna som har fått mig att hitta tillbaka till mig själv och inse vad riktig vänskap betyder. Vet inte vad jag hade gjort utan henne och hennes underbara sambo, är så glad att jag har er både två. Tack vare henne har jag börjat se ljusare på livet trots svackor, men även då finns hon kvar:)

Jag har mer att göra nu än någonsin innan och det känns underbart! Har min fina Grållis som trots en svacka från mitt håll bara går från klarhet till klarhet. Värre är det väl med mitt hjärta Red som inte längre ser ut att ha någon ljus framtid annat än på dom evigt gröna ängarna i hästhimlen. Det känns så hemskt att tänka i dom banorna, men just nu ser det väldigt mörkt ut. Första tanken var att jag skulle sälja Grållan och sluta rida om inte min Red fanns kvar vid min sida. Men ju mer jag har funderat och desto fler träningar jag gör för Fidde så börjar jag tro att det skulle vara ett korkat beslut som jag sen skulle ångra. Så istället har jag börjat tänka på om jag skulle skaffa mig en ny unghäst om Red inte skulle finnas kvar, självklart kommer aldrig någon annan kunna ta hans plats, men det skulle åtminstone bli lättare att acceptera att han var borta om jag hade någon som fyllde upp hans gamla box. Försöker dock att tänka så lite som möjligt på det innan något är bestämt! Just nu lägger jag massa fokus på Grållan och har som mål att inom en snar framtid starta 1.40m med henne och som ett långsiktigt mål att rida 1.50m nästa sommar :)


Förutom hästarna har jag nu efter en tid med olika skador, kommit igång med träningen på gymmet igen. Försöker att vara där minst 5dagar i veckan och nu under sommaren ska jag även försöka klämma in ett par dagar i veckan med löpning också. Samtidigt försöker jag fokusera så mycket som möjligt på mitt arbete då jag har som mål där att klättra uppåt i produktionen och hjälpa till att göra saker bättre. Jag vet att jag har en lång väg att gå, men tack vare bra chefer (både på Adecco och Abb) och även suveräna arbetskompisar så trivs jag så pass bra så ska jag komma längre på något företag så är det precis här på detta företag jag vill göra en satsning och hoppas på det bästa. Jag har redan klättrat uppåt sen jag började och är väldigt tacksam för att jag får chansen att lära mig mer om hela produktionen tack vare att jag roterar på olika "arbetsställen" nu.

Mitt gitarrspelande går framåt och sången blir bättre. Till hösten kommer jag även börja plugga 50% så just nu känns det bara som att allt går framåt:) Lite väl mycket att göra ibland men lyckas ofta få ihop det ;)


Har även fått tillbaka lite kontakt med gamla vänner och även bundit nya kontakter vilket är väldigt roligt!

Den där nyfikenheten finns fortfarande kvar och det går inte en kväll utan att jag tänker på hur jag ska lösa det!


Over and Out

Presentation


Följ mitt liv i texter!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards