Direktlänk till inlägg 12 januari 2014

Förändringar

Av Emma Simonsson - 12 januari 2014 23:31

En stor bit i mitt liv har förändrats sen förra året och för tillfället känns det inte som att något någonsin kommer att bli bra igen. Försöker se det positiva i det, men finns det verkligen något positivt? 

Igår var det inflyttningsfest hos Hanna och Linus ett par hus bort och det blev väldigt trevligt måste jag säga, tyvärr var det så mycket folk ute på krogen så gav upp och gick hem nästan med en gång jag kommit innanför dörrarna. Fy för så mycket folk att man knappt kan röra sig. Trodde krogen säsongen var över nu! Var ju svinkallt igår och ändå så mycket folk ute!


Idag har jag hämtat hem min lilla bil igen och det kommer en killa och tittar på den imorgon så håller tummarna. Däremot är det nu -9 ute och fick just reda på att jag bara har vatten i kylaren.. Så just nu kan jag inte göra mycket annat än att hoppas att  den inte frusit igen till imorgon. Funderar på om jag ska skippa lite sömn inatt och gå upp och köra den med jämna mellanrum så den inte kan frysa och sen ta tag i problemet imorgon.

Har äve ridit första passet i ridhuset med Grållan efter vintervilar, efter att hon slet sig på vägen ner till ridhuset så gick det bra. Hon var finare än väntat faktiskt, kanske behövde hon vilan lika mycket som mig.

Nu siter jag med färg i huvudet och hoppas på att kunna bli blond till jobbet imorgon, från att ha varit blå. Just nu ser det grönt och lila ut men har en blekning till sen. Så hoppas att det kan bli så pass att jag vågar visa mig ute, i värsta fall får jag köpa en mörk hårfärg och lägga i innan jobbet hehe. 


Har så mycket tankar kring allt just nu. Känner mig orolig, vet inte när jag kommer få känna ren lycka igen, eller när jag kommer få må bra. Just nu känns jag som en inprogramerad robot som bara gör dom vardagliga sysslorna utan att tänka eller känna något. Försöker tackla det!


Take care!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Simonsson - 17 augusti 2014 21:27

Söndag kväll och jag ligger nerbäddad i soffan under ett täcke och allt känns ganska bra  på något sätt. Efter en riktig skitvecka, när jag inte ens tog mig till jobbet, så har den här helgen fått mig att tänka på mycket annat. Jag har sett saker ur ...

.

Av Emma Simonsson - 7 augusti 2014 14:38

Ibland önskar jag att jag kunde stänga av hjärnkontoret en stund. Ena sekunden känns det som att jag skulle kunna sätta mig ner och bryta ihop över allt som snurrar och andra sekunden kan jag bara skratta åt mig själv. Just nu står jag i en trevägsko...

Av Emma Simonsson - 29 juli 2014 15:48

Kände väl att det var dags att skriva av sig lite nu igen. Kan väl säga att dom sista ca 3-4 veckorna har varit ganska händelserika och det är mycket som snurrat i huvudet, som vanligt iofs ;) För ett par veckor sen i samband med en storstädning av l...

Av Emma Simonsson - 12 juni 2014 21:39

Då var den härliga veckan på sweden rock festival över och jag börjar precis bli levande efter äventyret. Tänkte göra en snabb uppdatering om hur veckan har varit. Det har hänt så sjukt mycket så kommer inte ens få med hälften.   Tisdag: Efter my...

Av Emma Simonsson - 27 maj 2014 00:21

Länge sen jag var här nu, igen. Men faktiskt att jag känner för att skriva lite positivt för en gångs skull. Börjar komma underfund med det här som ska kallas livet, börjar inse vad det handlar om. Jag har sista månaderna träffat underbara människor ...

Presentation


Följ mitt liv i texter!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards