Alla inlägg under juni 2014

Av Emma Simonsson - 12 juni 2014 21:39

Då var den härliga veckan på sweden rock festival över och jag börjar precis bli levande efter äventyret. Tänkte göra en snabb uppdatering om hur veckan har varit. Det har hänt så sjukt mycket så kommer inte ens få med hälften.


Tisdag: Efter mycket om och men kom vi iväg två timmar för sent och anlände därför sent på kvällen efter en lång resa i pissregn. Som tur var slutade det regna i samma stund som vi stannade bilen på parkeringen så vi slapp sätta upp tältet i regn. Det tog oss 30 minuters försök att få upp tältet innan våra grannar, även nya vänner, nog tyckte lite synd om oss och kom och hjälpte oss. Tack vare dom hade vi en galen förstakväll OCH slapp sova under bar himmel!

Onsdag: Hade en lugn och skön förmiddag, såg Freak Kitchen framåt kvällen som tyvärr var en besvikelse för mig då jag hade förväntat mig mer. Sen hamnade jag på en annan camping med Mattias och hans familj, under den tiden jag var där borta blev jag på något konstigt sätt ganska onykter och när jag tog mig tillbaka till mitt camp kändes det som en ganska bra idé att sova. Hann bara med en halvtimmes sömn innan Elin och Ludde tyckte att det var dåligt av mig att sova när dom väl hade kommit dit så dom lyckades på något sätt skaka liv i mig och sen blev det mer alkoholintag i ytterligare några timmar.

Torsdag: Skulle ha sett Alter Bridge men har inget minne av att jag gjorde det så troligen var jag på campet och roade mig fram tills Alice Cooper spelade på natten. Det var bland det sjukaste jag har sett, en sån grym show! Ville inte att det skulle ta slut. Helt klart det bästa på hela festivalen!

Fredag: På förmiddagen spelade Skillet som jag har lyssnat på i så många år och tyckt så himla mycket om, så att se dom var riktigt roligt. Ännu bättre var ju att dom var precis lika bra live som jag hade hoppats, om inte bättre! Fick ju chansen att dregla lite över snyggingarna också ;) Kvällen bjöd på WASP som det var ett riktigt röj under och senare på kvällen Black Sabbath som tyvärr var lite av en besvikelse, men Ozzy börjar väl bli gammal nu haha. Var iallafall en upplevelse att få se honom på scen.

Lördag: Sista dagen och planen var en lugn kväll eftersom jag ville köra hem i skaplig tid på söndagen. Dock ändrade jag dom planerna ganska snabbt när jag slog upp ögonen och insåg att om jag slutade dricka nu skulle jag vara för bakis för att kunna se några band alls under dagen och det ville jag ju inte riskera. Så istället körde jag all in och hade veckans goaste fylla. Träffade ännu mer nytt folk borta vid ett annat camp, blev bjuden på Jelzin och blev ännu mer onykter så röjde satan under Volbeat. Hade tidigare även sett Within Tamptation som var bra mycket bättre än väntat. Hann tyvärr bara se ett par låtar av Arch Enemy då jag irrade runt på området utan att riktigt veta vad jag höll på med. Men det jag såg var sjukt bra!


Det var väl kort om den veckan, som troligen kommer vara den bästa veckan denna sommar! Så himla roligt att träffa dom från förra året och även alla nya härliga människor! See ya next year!

Presentation


Följ mitt liv i texter!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards