Direktlänk till inlägg 29 juli 2014

Update, life

Av Emma Simonsson - 29 juli 2014 15:48

Kände väl att det var dags att skriva av sig lite nu igen. Kan väl säga att dom sista ca 3-4 veckorna har varit ganska händelserika och det är mycket som snurrat i huvudet, som vanligt iofs ;) För ett par veckor sen i samband med en storstädning av lägenheten så rensade jag bort det sista av alla gamla minnen och av allt förflutet, kändes faktiskt riktigt skönt, som om jag verkligen går vidare in i ett nytt kapitel av livet. Jag har levt lite på rutiner i alla år, rädd för att göra bort mig, rädd för att bli sårad. Men insåg nyligen att jag just nu skulle behöva gå ifrån mina rutiner, våga vänta, våga lita på att allt löser sig med tiden. Våga ta chansen att överlåta det på någon annan. Det kommer vara dagar jag mår skit tack vare mina tankar som snurrar om att jag blir utnyttjad och att jag sitter i samma situation "som vanligt". Men det finns en liten chans att det är värt det! Det är min tur att chansa nu, jag står åtminstone med ärliga människor runt omkring mig denna gång. Skulle jag ge upp nu så skulle jag ångra mig. Ju mer jag vänjer mig vid situationen ju färre skitdagar kommer jag ha.

Ibland kan jag faktiskt känna mig ganska ensam just nu, eftersom dom flesta vet att min hjärna är expert på att förstora upp saker så vet ni också att när jag hatar ensamheten så hatar jag den verkligen. Vet inte riktigt vad det är som gör det, tycker ju samtidigt att det är skönt att vara lite ensam och fokusera på träningen och den biten. Och jag är inte rädd för ensamheten längre, vilket jag var förut. Vill nog mest ha någon att prata med eftersom jag faktiskt är ganska social av mig haha. Trots detta så känns mycket helt okej nu. Det är bara den här nya biten i livet som jag måste vänja mig vid och lära mig att behärska vissa känslor. 


Over and Out

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Simonsson - 17 augusti 2014 21:27

Söndag kväll och jag ligger nerbäddad i soffan under ett täcke och allt känns ganska bra  på något sätt. Efter en riktig skitvecka, när jag inte ens tog mig till jobbet, så har den här helgen fått mig att tänka på mycket annat. Jag har sett saker ur ...

.

Av Emma Simonsson - 7 augusti 2014 14:38

Ibland önskar jag att jag kunde stänga av hjärnkontoret en stund. Ena sekunden känns det som att jag skulle kunna sätta mig ner och bryta ihop över allt som snurrar och andra sekunden kan jag bara skratta åt mig själv. Just nu står jag i en trevägsko...

Av Emma Simonsson - 12 juni 2014 21:39

Då var den härliga veckan på sweden rock festival över och jag börjar precis bli levande efter äventyret. Tänkte göra en snabb uppdatering om hur veckan har varit. Det har hänt så sjukt mycket så kommer inte ens få med hälften.   Tisdag: Efter my...

Av Emma Simonsson - 27 maj 2014 00:21

Länge sen jag var här nu, igen. Men faktiskt att jag känner för att skriva lite positivt för en gångs skull. Börjar komma underfund med det här som ska kallas livet, börjar inse vad det handlar om. Jag har sista månaderna träffat underbara människor ...

Av Emma Simonsson - 19 mars 2014 23:33

Även inatt skulle jag kunna skriva ett helt upplägg om livet, men jag kommer fatta mig kort så här efter ett eftermiddagspass på jobbet. Så med lite Volbeat i lurarna klottrar jag ner det första bästa som dyker upp. Sen sist jag skrev känns det lit...

Presentation


Följ mitt liv i texter!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards