Direktlänk till inlägg 25 december 2013

Jul

Av Emma Simonsson - 25 december 2013 00:54

Då var allt julbestyr överstökat och julafton avklarad. Alla julklappar hann hem i tid som tur var!

Efter torsdagens nattjobb sov jag på tok för länge på fredagen och hann inte med mycket innan jag bestämde mig lite hastigt och lustigt att börja dricka alkohol. Vilket jag ångrade i efterhand. Blev en kort förfest och sen en sväng på krogen. Som vanligt slutade det i ilska och kaos och jag stormade hem. Fy jag orkar inte mer!

Lördagen blev också en lång sängdag.. Hörde att telefonen lät, hörde att det plingade och knackade på dörren ett flertal gånger men orkade inte bry mig. Somnade bara om och föll in i drömmarnas värld igen. Kvällen räddades av Robin som kom på kaffesällskap, väldigt trevligt måste jag säga!


Måndagen gick i ett hela tiden, hade inte hunnit med något alls under helgen så hade alltså allt julbestyr kvar på måndagen och skulle börja jobba vid 15. Efter att inte ha kunnat sova mer än två timmar på natten för att jag var så stressad över hur jag skulle hinna med morgondagen så satte jag klockan på halv sju och släpade mig upp för att tvätta. Fortsatte dagen med att springa runt på stan som en idiot och skulle självklart till flera olika ställen och det var lika långa köer överallt. För att inte tala om posten när jag skulle hämta ut paket, helt sjukt vad mycket folk det kan vara på samma lilla yta. Enda stället det inte var mycket folk på var djuraffären. Maxi hade jag nog tagit på fredagen om jag vetat hur mycket folk det skulle vara. Men nu är det handlat iallafall och även alkoholen fixad till morgondagen. Tack snälla mamma som fixade mat så slapp jag det iallafall.


Nu sitter jag här efter en helt underbar dag med släkt och familj. Har fått så mycket fint och känns som det jag gav bort var uppskattat och det är nästan ännu bättre än att få saker själv. Fick bland annat min efterlängtade skinnjacka med päls, mina blå animo ridbyxor av den nya modellen, en dieselparfym, playboyklocka, onepiece och massa annat som jag önskat mig och behövde till lägenheten. En väldigt lyckad julafton med andra ord och vill tacka alla som gjort den till den bästa. Även er i stallet och tack för det jag fick där, superfin pajform och reflexer.

Mellan besöket hos farmor och farfar och mormor så hann jag med att åka förbi stallet och ge mina älskade hästar tårta, tror det var väldigt uppskattat. Mina enda riktiga vänner, helt sjukt vad djur kan betyda!


Efter denna helg har jag fått väldigt bekräftat att jag bara är någon som duger på fyllan, tydligen bara tillräckligt snygg då eller något. Har inte velat inse det förrän nu, har velat tro det bästa. Well, jag ger upp! 

Ikväll när jag kom hem insåg jag att det inte alls var vad jag ville, jag mår inte bra. Jag vill inte komma hem till en lägenhet, jag saknar familjen. Jag saknar att komma hem och mysa på julaftonskvällen. Det här känns inte alls bra!

Beslutsångest inför morgondagen och nyårsafton. Antingen går jag ut och riskerar en kväll med drama istället för en trevlig juldagskväll, eller så sitter jag hemma ensam. Känner mig faktiskt inte så pepp på något av det om jag ska vara ärlig, och i det här läget när jag bara har en enda att hitta på något med inser jag hur ensam jag egentligen är. Undrar och funderar över vad jag har gjort i livet medan alla andra skaffat vänner och umgängeskretsar?! 


Tack för en underbar julafton! OverandOut

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Simonsson - 17 augusti 2014 21:27

Söndag kväll och jag ligger nerbäddad i soffan under ett täcke och allt känns ganska bra  på något sätt. Efter en riktig skitvecka, när jag inte ens tog mig till jobbet, så har den här helgen fått mig att tänka på mycket annat. Jag har sett saker ur ...

.

Av Emma Simonsson - 7 augusti 2014 14:38

Ibland önskar jag att jag kunde stänga av hjärnkontoret en stund. Ena sekunden känns det som att jag skulle kunna sätta mig ner och bryta ihop över allt som snurrar och andra sekunden kan jag bara skratta åt mig själv. Just nu står jag i en trevägsko...

Av Emma Simonsson - 29 juli 2014 15:48

Kände väl att det var dags att skriva av sig lite nu igen. Kan väl säga att dom sista ca 3-4 veckorna har varit ganska händelserika och det är mycket som snurrat i huvudet, som vanligt iofs ;) För ett par veckor sen i samband med en storstädning av l...

Av Emma Simonsson - 12 juni 2014 21:39

Då var den härliga veckan på sweden rock festival över och jag börjar precis bli levande efter äventyret. Tänkte göra en snabb uppdatering om hur veckan har varit. Det har hänt så sjukt mycket så kommer inte ens få med hälften.   Tisdag: Efter my...

Av Emma Simonsson - 27 maj 2014 00:21

Länge sen jag var här nu, igen. Men faktiskt att jag känner för att skriva lite positivt för en gångs skull. Börjar komma underfund med det här som ska kallas livet, börjar inse vad det handlar om. Jag har sista månaderna träffat underbara människor ...

Presentation


Följ mitt liv i texter!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards